/විටමින් D බහුල ආහාර වර්ග 8 ක් [Vitamin D-Rich Foods]
Vitamin D-Rich Foods

විටමින් D බහුල ආහාර වර්ග 8 ක් [Vitamin D-Rich Foods]

දිනකට විනාඩි 20 ත් 25 ත් අතර ප‍්‍රමාණයක් හිරු එලියට නිරාවරණය විමෙන් ඔබට දෛනිකව අවශ්‍ය විටමින් D ප‍්‍රමාණය ලැබුණත්. එහෙත් එය කළ නොහැකි නම් කුමක් කළ හැකිද ?
විටමින් ඩී තරබාරුකම අවම කිරිම, අවපීඩනය (Depression) නැතිකිරිම,ශක්තිමත් ඇටකටු පද්ධතියක් යන දේ වෙනුවෙන් බලපාන ප‍්‍රධාන සාධකයකි.
බොහෝ විශේෂඥයින් ඒ සඳහා අතිරේකව ආහාර උපකාර වනවාද යන්න ගැන විවාද කරන අතර, මෙම විටමින් D-පොහොසත් ආහාරවලින් වැඩි
ප‍්‍රමාණයක් ආහාර ගැනීම යනු ඔබේ ශරීරයට අවශ්‍ය දේ ලබා ගැනීමයි.

 

  1. සැමන් මසුන් (Salmon fish)Salmon fish

මස් බහුල මසුන් (Salmon Fish, Tuna Fish) විශේෂඥයින් බොහෝ දෙනෙක් දිනපතා ආහාරයට ගැනීම නිර්දේශ කරති.

 

  1. බිත්තර (Eggs)Eggs

විශේෂයෙන් බිත්තර කහමදය තුල – බිත්තර කහමදය තුල විටමින් ඩී සියල්ලම දක්නට ලැබේ.

 

  1. සවිමත් කල කිරි (Fortified Milk)Fortified Milk

 

  1. සවිමත් කල ධාන්‍ය වර්ග (Fortified Cereal)Fortified Cereal

 

  1. සාදන ලද දොඩම් යුෂ (Fortified Orange Juice)Fortified Orange Juice

විටමින් ඩී ඔබගේ අස්ථි වැඩි දියුණු කරන ඛනිජය අවශෝෂණය කරන නිසා බොහෝ විට එය කැල්සියම් එකතු කර ඇත.

 

  1. මෝර තෙල් (Cod Liver Oil)Cod Liver Oil

එය ඔමෙගා-3 සහ විටමින් A වලින්ද පොහොසත් වේ. එය ප‍්‍රරතිශක්තිකරණයට උදව් විය හැක.

 

7.බෙල්ලන් (Oysters)

Oysters

 

 

  1. හතු (Mushrooms)
    Mushrooms

ශක්තිජනක ආහාරවලින් හැර විටමින් D අඩංගු විය හැකි එකම ශාක ප‍්‍රභවය හතුය. ඔවුන් පමණක් ආලෝකයට නිරාවරණය විට විටමින් නිපදවයි, එසේ ගෘහස්ථව වර්ධනය වන හතු වල එයි ඉතා කුඩා ප‍්‍රමානයක් විය හැක. ඔබ ඔබගේ විටමින් ඩී අවශ්‍යතා වෙන්වෙන් හතු ලබා ගැනීම සඳහා සැලසුම් කර ඇත්නම් ඒවා ප‍්‍රමාණවත් මට්ටම්වල UV ආලෝකය හෝ හිරු එළිය නිරාවරණය කර තිබු ඒවා දැක් පරික්ෂා කර බලා ගන්න.